Administracja prawami dostępu umożliwia przegląd uprawnień nadanych użytkownikom portalu, wyszukiwanie użytkowników wg atrybutów oraz podgląd historii zmian uprawnień.
*****
Lista użytkowników
W części Wyszukiwanie użytkowników znajdują się filtry:
Przycisk Eksportuj pozwala na eksport wyświetlonej listy użytkowników w postaci pliku formatu xls.
Poniżej sekcji wyszukiwania wyświetlona jest tabela w której znajduje się lista użytkowników.
Kliknięcie na identyfikatorze wybranego użytkownika spowoduje otwarcie okna ze szczegółowymi danymi konta użytkownika oraz z jego uprawnieniami.
W oknie dostępne są następujące sekcje:
•Dane identyfikacyjne
- Typ identyfikacji;
- Identyfikator;
- Imię;
- Nazwisko;
- PESEL;
- E-mail;
Dane te można zmienić, a po ich zapisaniu za pomocą przycisku Zmień dane pojawi się komunikat Dane zostały zmienione.
Numer PESEL - jeśli jest poprawny - nie może zostać zmieniony.
Przycisk Zablokowanie użytkownika pozwala na zmianę statusu aktywności użytkownika na Nieaktywny, co jest równoznaczne z usunięciem, ale dla zachowania czytelności informacji taka osoba nie jest usuwana z systemu, ale odpowiednio oznaczana, i takiemu użytkownikowi odbierane są wszystkie uprawnienia.
Użytkownikowi dezaktywowanemu można przywrócić status aktywności ale poszczególne uprawnienia muszą być ponownie nadane przez Administratora.
Przywrócenie praw do logowania do poszczególnych systemów musi być wykonane zgodnie z przyjętymi zasadami:
•Prawo do logowania się w Portalu Świadczeniodawcy i prawa związane z dostępem do poszczególnych funkcji w Portalu – zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru zmieni wartość w systemie OW.
•Prawo do korzystania z systemu obsługi kart DiLO, KOLCE, PKUŚ i eZWM – zaznaczenie odpowiednich pól wyboru zmieni odpowiednią wartość w systemie OW i spowoduje wysłanie informacji dotyczącej przywrócenia aktywności użytkownika do centralnego repozytorium użytkowników.
•Prawo do korzystania z systemu eWUŚ – musi być ponownie przydzielone zgodnie z ustalonymi procedurami, jak przy pierwszym uzyskiwaniu dostępu do tego systemu.
•Zmiana hasła użytkownika
Funkcjonalność jest dostępna wyłącznie dla użytkowników z uprawnieniem administratora.
Wyświetlony panel posiada pola do wprowadzenia dla niego nowego hasła (nowe hasło należy wprowadzić dwukrotnie) oraz przycisku Zmień hasło.
•Edycja uprawnień użytkownika
Dostępne są następujące uprawnienia użytkownika:
•Administracja uprawnieniami
oAdministrator
oWniosek o konto administratora
oWniosek o uprawnienia dministratora
oZgody dla pracownika OW o dostęp do Portalu
•eWuś
oDostęp do zarządzania systemem eWUŚ
oPrzegląd odpowiedzi z systemu eWUŚ
oZarządzanie uprawnieniami systemu eWUŚ
oZarządzanie wnioskami systemu eWUŚ
•Inne
oKontrakty (Wiadomości Kontrakty)
oPrawo pozwalające na sprawdzenie objęcia pacjentki programem KOC
oPrzegląd i wypełnianie ankiet
oRealizator ortopedyczny - generowanie i zatwierdzanie sprawozdań dla OW NFZ
oRealizator ortopedyczny - modyfikacja ustawień dla OW NFZ
oRealizator ortopedyczny - rejestracja wniosków i kart zaopatrzenia
oRejestracja diagramów uzębienia
oŚwiadczenia (Wiadomości Deklaracje POZ)
oWnioski o zmianę miejsca udzielenia świadczeń
oZaopatrzenie w wyroby medyczne - obsługa zestawień refundacyjnych
oZaopatrzenie w wyroby medyczne - podgląd zrealizowanych w systemie eZWM zleceń zaopatrzenia
oZgłoszenie informacji dot. podwyżki wynagrodzenia zasadniczego
•Obsługa umów i kontraktowanie
oGenerowanie, pobranie oraz przegląd pliku o strukturze (komórki, personel)
oMoje wnioski o umowę (apteki)
oPobieranie plików z umowami
oPrzegląd i pobieranie plików z definicją postępowania
oPrzegląd planów umów
oPrzegląd umów
oPrzygotowanie ofert i wniosków oraz obsługa postępowań
oRaport z utworzenia szablonu umowy
oWnioski w sprawie rachunków bankowych dla umów
oWnioski w sprawie rachunku bankowego apteki
•Podstawowe
oAkcje przekazywania danych - przegląd akcji
oAkcje przekazywania danych - zarządzanie akcjami
oFinansowanie aktywowania Internetowych Kont Pacjenta
oLogowanie do Portalu
oLogowanie do Portalu tylko w zakresie zarządzania kontem użytkownika
oPrzegląd nowości i komunikatów
oPrzegląd stanu komunikacji / przetwarzania danych w OW NFZ
oPrzegląd szczegółów złożonych deklaracji POZ
oPrzegląd wiadomości - dostęp do danych wrażliwych
oPrzegląd złożonych deklaracji POZ
oWczytywanie plików do Systemu Oddziałowego
oZgłaszanie problemów i pytań do oddziału
•Potencjał
oModyfikacja danych własnych
oModyfikacja personelu
oPortal Potencjału - dane świadczeniodawcy
oPortal Potencjału - dostęp do danych osobowych
oPortal Potencjału - moje dane
oPortal Potencjału - personel
oPortal Potencjału - produkty handlowe
oPortal Potencjału - profile potencjału
oPortal Potencjału - przekształcenia strukturalne związane z cesjami
oPortal Potencjału - przenoszenie komórki
oPortal Potencjału - sprzęt świadczeniodawcy
oPortal Potencjału - struktura świadczeniodawcy
oPortal Potencjału - umowy podwykonawstwa
oPortal Potencjału - wejście do aneksowania
oPortal Potencjału - zestawy produktów handlowych
oPortal Potencjału - zmiany danych personelu
oPrzegląd danych własnych
oPrzegląd personelu
•Recepty
oGenerowanie numerów recept
oObsługa punktu dystrybucji recept
oPobieranie plików z receptami zastrzeżonymi
oPrzegląd informacji o recepcie
oPrzegląd recept z wynikami weryfikacji wstecznej
oPrzekazywanie danych z aptek (pliki z receptami)
oSprawdzenie poprawności recepty
oWniosek o zastrzeżenie recept
oZastrzeżenie recepty
oZestawienie statystyczne recept
•Rozliczenia
oDodawanie zleceń naliczania świadczeń do zapłaty
oGenerowanie rachunków elektronicznych (REF)
oGenerowanie sprawozdania zbiorczego z sprawozdania szczegółowego
oOkresy rozliczeniowe
oPobieranie plików z wynikami weryfikacji świadczeń przed rozliczeniem
oPrzegląd decyzji OW
oPrzegląd faktur
oPrzegląd płatności umów
oPrzegląd przelewów bankowych
oPrzegląd wspomagania rozliczeń
oPrzegląd wyników weryfikacji
oPrzesyłanie plików z danymi dla wyznaczania JGP
oPrzygotowywanie skierowań na leczenie sanatoryjne
oWnioski o rozliczenie indywidualne
oWnioski w sprawie wcześniejszego rozliczenia świadczeń
oWyznaczanie grup JGP
oZgłoszenie liczby etatów dla lekarzy specjalistów
oZgłoszenie liczby etatów dla pielęgniarek i położnych
oZgłoszenie liczby etatów dla ratowników medycznych
•Systemy centralne
oUprawnienie DiLO
oUprawnienie dostępowe do systemu eZWM
oZarządzanie relacją lekarz/świadczeniodawca (PKUŚ - procesy koordynowanego udzielania świadczeń; KOS-Zawał, POZ PLUS, CZP)
oZarządzanie modułem DiLO
oZarządzanie modułem kolejek centralnych
oZarządzanie modułem PKUŚ (procesy koordynowanego udzielania świadczeń; KOS-Zawał, POZ PLUS, CZP)
oZarządzanie pozostałymi systemami centralnymi (rejestry Instytutu Kardiologii, ankiety udarowe, CBWiD, Rejestr endoprotezoplastyk)
oZarządzanie rejestrami Instytutu Kardiologii
oZarządzanie relacją lekarz/świadczeniodawca dla systemu DiLO
•Techniczne
oPobieranie plików OW
oPraca z usługą dostępową
oPrzegląd instalacji otwartych
oPrzegląd przesyłek
oWniosek o instalację otwartą
•Zaopatrzenie w wyroby medyczne
oPrzegląd zrealizowanych świadczeń ortopedycznych
oPrzekazywanie danych z zaopatrzenia ortopedycznego
oUsuwanie przesyłek ortopedycznych
oUsuwanie szablonów rachunków dla ortopedii
Poniżej uprawnień znajduje się odnośnik Portal do zarządzania uprawnieniami w systemach Centrali NFZ (rejestry Instytutu Kardiologii, CLC_ZS - ankiety udarowe, CBWID, Rejestr endoprotezoplastyk) pozwalający administratorowi na zalogowanie się do portalu systemu zarządzania uprawnieniami do rejestrów (KAAS-ADM-SYS), który umożliwia nadawanie dostępu do aplikacji Ankiety udarowe wybranym operatorom świadczeniodawcy. Opis nadawania dostępu do aplikacji Ankiety udarowe został opisany w następnym podroździale.
Nadawanie/odbieranie poszczególnych uprawnień odbywa się poprzez zaznaczenie/odznaczenie pola przy wybranym uprawnieniu. Zaznaczone pole oznacza nadane uprawnienia.
Przycisk Zaznacz wszystkie znajdujący się pod uprawnieniami dotyczącymi Portalu Świadczeniodawcy umożliwia zaznaczenie wszystkich pól, przycisk Odznacz wszystkie odznacza wszytkie pola. Przycisk Przywróć pozwala na przywrócenie uprawnień do ustawień sprzed zmian ale przed ich zapisaniem przy pomocy przycisku Zapisz uprawnienia użytkownika.
Przycisk Historia uprawnień prezentuje historię zmian uprawnień w kontekście danego użytkownika dokonanej zarówno przez operatora portalu jak i operatora OW (w zakresie, w jakim operator OW zarządza uprawnieniami operatora portalu).
Poniżej sekcji wyszukiwania wyświetlona jest tabela w której znajduje się lista składająca się z identyfikatora, imienia, nazwiska, daty początku, daty końca, uprawnienia oraz operatora nadającego.
Użytkownik może skorzytać z wyszukiwarki uprawnień.
W części Wyszukiwanie uprawnień znajdują się filtry:
*****
Dodawanie użytkownika
Wybranie tej opcji powoduje przejście do strony na której mamy możliwość dopisania osoby do listy użytkowników, posiadających dostęp do portalu za pomocą hasła i użytkownika bądź za pomocą karty.
Operator wprowadza nazwę użytkownika, imię, nazwisko, PESEL (wymagany dla użytkowników systemu eWUŚ - dla pozostałych opcjonalny), e-mail oraz hasło (dwukrotnie) a następnie zatwierdzić przyciskiem Dodaj. Użytkownik zostanie dopisany do listy.
Zaznaczenie D spowoduje nadanie nowo dodawanemu użytkownikowi domyślnych uprawnień zdefiniowanych przez OW NFZ.
Zaznaczenie znacznika Zmiana hasła przy następnym logowaniu wymusza zmianę hasła użytkownikowi przy następnym logowaniu.
Uprawnienie „Logowanie do Portalu” pozwala na wejście do Portalu Świadczeniodawcy i obsługę funkcji, które nie wymagają dodatkowych uprawnień.
Uprawnienie „Logowanie do Portalu tylko w zakresie zarządzania kontem użytkownika” umożliwia jedynie zarządzanie swoim własnym kontem.
Uwaga:
•Tylko administratorzy mogą modyfikować uprawnienia dostępu innych użytkowników portalu.
•Administrator z poziomu portalu może nadać uprawnienia administratora innym użytkownikom.
•Świadczeniodawca ma możliwość określenia lub zdjęcia z poziomu portalu praw administracyjnych.
•Nowych użytkowników może dopisywać jedynie OW NFZ.
*****
Historia zmiany uprawnień
Wybranie tej opcji powoduje przejście do strony na której prezentowany jest podgląd pokazujący zmianę wybranego uprawnienia w czasie w ramach funkcji Administracja prawami dostępu – Przegląd uprawnień nadanych użytkownikom portalu.
Użytkownik może skorzytać z wyszukiwarki uprawnień.
W części Wyszukiwanie uprawnień znajdują się filtry:
Poniżej sekcji wyszukiwania wyświetlona jest tabela w której znajduje się lista składająca się z identyfikatora, imienia, nazwiska, daty początku, daty końca, urpawnienia oraz operatora nadającego.