Nawigacja:  Obsługa okien > Umowy na realizację świadczeń >

Przegląd odpowiedzi z systemu eWUŚ

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Przegląd odpowiedzi z systemu eWUŚ pozwala na przegląd wygenerowanych wcześniej odpowiedzi z systemu eWUŚ (tzw. tokenów).

 

clip0251

 

Dostęp do tego przeglądu ma tylko użytkownik świadczeniodawcy, który jest operatorem eWUŚ oraz posiada odpowiednie uprawnienie.

 

Strona Przegląd odpowiedzi z systemu eWUŚ zawiera:

pole Data sprawdzenia - pole pozwala wprowadzić datę, na jaki dzień ma zostać zweryfikowane ubezpieczenie,

pole PESEL pacjenta - pole pozwala wprowadzić numer PESEL weryfikowanego pacjenta.

 

Po kliknięciu przycisku Znajdź wyświetlona zostanie tabelka z odpowiedziami zawierająca:

Id operacji,

Czas operacji,

Status uprawnienia:

opotwierdzone uprawnienia - oznaczone ikoną clip0252,

oniepotwierdzone uprawnienia - oznaczone ikoną clip0253.

 

W wyniku zapytania zostaną wyświetlone informacje o wszystkich zapytaniach dotyczących wskazanej osoby w podanym dniu, nawet jeżeli tych zapytań było wiele.

 

clip0250

 

Dla operacji odczytu danych operator musi podać datę wykonywania sprawdzenia i numer PESEL osoby, której dotyczy sprawdzenie. Ponieważ w systemie eWUŚ przyjęto zasadę, że wysyłane zapytania dotyczą uprawnienia na dzień bieżący (data sprawdzenia i data uprawnienia to te same daty), to data którą świadczeniodawca podaje w zapytaniu jest datą, na którą system eWUŚ przekazał informację o uprawnieniu. Gdy użytkownik nie wypełni obu pól lub któreś z pól będzie błędnie wypełniona to zostanie o tym fakcie poinformowany.

 

W przypadku braku w systemie odpowiedzi z systemu eWUŚ zgodnych z filtrem wyszukiwania, użytkownik otrzyma jeden z dwóch komunikatów:

 

Nie znaleziono w systemie informacji o potwierdzeniach z systemu eWUŚ dla podanego numeru PESEL i podanej daty - taki komunikat pojawi się w sytuacji, gdy minęły dwa dni od daty o którą pyta świadczeniodawca (pole Data sprawdzenia) i dodatkowo wszystkie paczki (z tokenami) zostały zreplikowane do OW.

 

Nie znaleziono w systemie informacji o potwierdzeniach z systemu eWUŚ dla podanego numeru PESEL i podanej daty. Może to wynikać np. z faktu, że nie wszystkie dane zostały jeszcze przekazane do systemu oddziałowego NFZ. Proszę sprawdzić później - taki komunikat pojawi się w sytuacji, gdy nie minęły dwa dni od daty o którą pyta świadczeniodawca (pole Data sprawdzenia) lub nie wszystkie paczki (z tokenami) zostały zreplikowane do OW.