Nawigacja:  Obsługa okien > Umowy na realizację świadczeń >

Finansowanie aktywowania Internetowych Kont Pacjenta

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Formatka Finansowanie aktywowania Internetowych Kont Pacjenta umożliwia przekazanie przez świadczeniodawcę posiadającego aktywną umowę POZ (umowę obejmująca przynajmniej jeden z zakresów: świadczenia lekarza POZ, świadczenia pielęgniarki POZ, świadczenia położnej POZ) informacji o otwarciu Internetowych Kont Pacjenta do oddziału Funduszu.

Świadczeniodawca może przekazać tylko jedno zestawienie w danym miesiącu. Ponowne przekazanie zestawienia za dany miesiąc będzie możliwe tylko za zgodą pracownika OW NFZ.

 

clip0465

 

Dodawanie listy osób.

 

W sekcji Dodawanie listy osób, za pomocą rozwijanej listy użytkownik wybiera okres za który chce przesłać informację o ilości aktywowanych kont. Okres (czyli miesiąc) jest definiowany za pomocą tabeli konfiguracji (analogicznie jak w przypadku akcji podwyżkowych).

Po wybraniu miesiąca, użytkownik za pomoca przycisku Dodaj tworzy wniosek, który pojawia się na liście.

 

clip0466

 

Każdy wniosek składa się z:

Id wniosku - jest to unikalny numer, który zostaje nadany w momencie dodawania wniosku;

Status zgłoszenia - może mieć następujące statusy: W trakcie edycji, Przekazany do OW NFZ, Zatwierdzony, Anulowany;

Miesiąc - miesiąc na który użytkownik chce przesłać informację o ilości aktywowancyh kont;

Rok - rok na który użytkownik chce przesłać informację o ilości aktywowancyh kont;

Id akcji - Identyfikator akcji;

Szczegóły - link do szczegółów wniosku.

 

Użytkownik ma możliwość wyszukiwania wniosków za pomocą sekcji Wyszukiwanie, za pomocą rozwijanej listy i przycisku Wyszukaj. Do wyboru są możliwe tylko miesiące z bieżącej oraz wcześniejszych akcji.  

 

clip0467

 

 

Szczegóły zgłoszenia aktywacji IKP.

 

Po utworzeniu w poprzednim kroku wniosku, za pomocą linka Szczegóły użytkownik przechodzi do formatki na której może wprowadzić świadczeniobiorców. Zestawienie świadczeniobiorców można wprowadzać na dwa sposoby - ręcznie oraz poprzez import pliku CSV.

 

clip0468

 

 

Ręczne wprowadzanie świadczeniobiorców.

 

Za pomocą przycisku Wprowadź pozycję użytkownikowi ukazuje się sekcja Wprowadzanie nowej pozycji.

 

clip0469

 

 

Wszystkie pola są wymagane, należy więc uzupełnić:

Pesel;

Sposób aktywacji - sposób w jaki został aktywowany profil IKP, do wyboru Profil zaufany lub Inny sposób;

Data aktywacji - data, kiedy świadczeniobiorca zalogował się do systemu IKP;

 

Każdorazowo operator zatwierdza nowo wpisaną osobę za pomocą przycisku Dodaj. Podczas jedej sesji operator może wprowadzić wiele osób. O prawidłowo wykonanej operacji użytkownik zostanie poinformowany za pomocą komunikatu: Nowa pozycja została dodana do zgłoszenia.

W przypadku wprowadzenia błędnych danych, za pomoca przycisku Wyczyść wszystki pola zostaną wyczyszczone.

Po wprowadzeniu wszystkich świadczeniobiorców, należy zakończyć wprowadzanie danych za pomocą przycisku Zakończ wprowadzanie.

 

Po zakończeniu wprowadzania danych, użytkownik ma możliwość edycji lub usunięcia konkretnej danej. Użytkownik ma również możliwość usunięcia wszystkich dodanych osób za jednym razem za pomoca przycisku Usuń wszystkie pozycje.

 

clip0476

 

Każda dodana pozycja składa się z:

PESEL - pesel świadczeniobiorcy;

Data złożenia oświadczenia - data, kiedy świadczeniobiorca zalogował się do systemu IKP;

Sposób aktywowania - sposób w jaki został aktywowany profil IKP (do wyboru: Profil zaufany/Inny sposób);

Status weryfikacji - informacja o pozytywnej lub negatywnej weryfikacji danej pozycji;

Wynik weryfikacji - wynik opatrzony komentarzem, który będzie widoczny jeżeli zostanie on dodany przez pracownika OW NFZ (po wysłaniu wniosku do OW NFZ);

• Dodatkowe uwagi - komentarz/uwaga będzie widoczna jeżeli zostanie ona dodana przez pracownika OW NFZ.

 

System zlicza ilość osób wprowadzonych na wniosku a użytkownk jest informowany o tym w sekcji :  Liczba aktywowanych Internetowych Kont Pacjenta.

 

clip0477

 

Wprowadzanie świadczeniobiorców za pomoca pliku CSV.

 

Żeby wprowadzić listę świadczniobiorców za pomocą pliku CSV, należy skorzystać z sekcji Import listy osób z pliku.

 

clip0478

 

Struktutra pliku CSV powinna składać się z:

PESEL - pesel świadczeniobiorcy;

Data aktywacji - data, kiedy świadczeniobiorca zalogował się do systemu IKP, w formacie przykładowo 01-01-2020;

Sposób aktywacji - sposób w jaki został aktywowany profil IKP, do wyboru: P - profil zaufany, I - inny sposób.

 

Plik należy zapisać jako CSV (rozdzielany przecinkami)(*.csv). Format Plik CSV UTF-8 (rozdzielany przecinkami)(*.csv) nie będzie możliwy do wczytania.  

 

Zapisany plik CSV należy wskazać wybierając go poprzez Wybierz plik a następnie wczytać za pomocą Wyślij plik.

Zaczytana lista osób może być modyfikowana tak samo jak w przypadku wprowadzania ręcznego.

Podczas wczytywania danych następuje walidacja. Jeśli jakaś dana w pliku jest błędnie wprowadzona zostanie wyświetlone okno z komunikatem, który poniformuje użytkownika o niepoprawnych pozycjach, które należy poprawić.

 

clip0481

 

Możliwe komunikaty:

Nie można zaimportować pliku, ponieważ przekracza dopuszczalny rozmiar 2MB;

Nie można zaimportować pliku, ponieważ edycja zgłoszenia jest niemożliwa;

Podano niepoprawny numer pesel;

Nie można dodać pozycji z datą późniejszą niż okres trwania akcji;

Istnieje już pozycja o takim numerze PESEL.

 

Po zakończeniu wczytywania pojawi się komunikat podsumowujący (na niebiesko).

 

clip0479

 

Po zakończeniu wprowadzania wszystkich danych świadczeniobiorców wniosek należy wysłać za pomocą przycisku Przekaż do OW NFZ.

 

clip0480

 

System poprosi o potwierdzenie wykonania czynności, wyświetlając komunikat:

 

clip0482

 

Zgłoszenie przyjmuje status Przekazano do OW NFZ.

Istnieje jeszcze możliwość edycji wniosku, poprzez kliknięcie w przycisk Przywróć do edycji dopóki OW NFZ nie rozpocznie oceny wniosku.

 

Po weryfikacji wniosku przez pracownika OW, pojawi się na portalu w miejscu Status weryfikacji informacja o poprawności weryfikacji oraz jej wynik w sekcji Wynik weryfikacji.

Informacja o wyniku weryfikacji może mieć następujące treści:

- Data aktywowania IKP nie mieści się w okresie obowiązywania umowy ze świadczeniodawcą o finansowanie aktywowania IKP;

- Data złożenia oświadczenia nie mieści się w okresie obowiązywania umowy ze świadczeniodawcą o finansowanie aktywowania IKP;

- Data złożenia oświadczenia nie mieści się w okresie obowiązywania umowy ze świadczeniodawcą o potwierdzanie profilu zaufanego;

- PESEL został zweryfikowany pozytywnie w miesiącach wcześniejszych;

- Data złożenia oświadczenia jest wcześniejsza niż data aktywacji IKP;

- Świadczeniobiorca nie występuje na liście POZ świadczeniodawcy;

- Data złożenia oświadczenia jest wcześniejsza niż data graniczna;

- Dla danego numeru PESEL nie istnieje aktywowane IKP;

- Dla danego numeru PESEL IKP zostało aktywowane wcześniej niż data graniczna;

- Miesiąc złożenia oświadczenia jest wcześniejszy niż miesiąc aktywacji IKP;

- Data złożenia oświadczenia wcześniejsza niż data podpisania umowy ze świadczeniodawcą.

Jeżeli dla jakiegoś świadczeniobiorcy będzie widniała więcej niż jedna uwaga weryfikacji, wtedy zostaną one wszystkie wyświetlone.  

 

clip0493

 

Po zmianie statusu wniosku przez pracownika OW oraz przekazaniu go do edycji świadczeniodawca może poprawić ewentualne błędy. Użytkownik ma możliwość edycji lub usunięcia konkretnej danej. Po zapisaniu poprawionych danych komentarz nie przestaje być widoczny aż do kolejnego zweryfikowania wniosku przez pracownika OW.

Wniosek tak jak wcześniej, należy przekazać za pomoca przycisku Przekaż do OW NFZ.

 

Za pomocą sekcji Eksport personelu do pliku CSV można pobrać plik z wynikiem weryfikacji.