Nawigacja:  Obsługa okien > Umowy na realizację świadczeń > Przegląd wniosków o rozliczenie indywidualne >

Chemioterapia niestandardowa

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

clip0044

 

W nowym wniosku zostanie wpisany data oraz zakres taki jak wybrany w oknie przeglądu wniosków. Wszystkie żółte pola należy uzupełnić. W pierwszej części wniosku, gdy jest wybrana kontynuacja leczenia są widoczne dodatkowo sekcje Ocena efektu leczenia wg RECIST i Ocena tolerancji leczenia. Dodając wniosek na bieżący rok można korzystać z niektórych umów z poprzedniego roku, jeżeli zakończyły się one nie później niż 3 miesiące temu. Dodanie wniosku na lata poprzednie jest niemożliwe.

Przy wprowadzaniu danych świadczeniodawcy składającego wniosek pole Nr prawa wyk. zawodu lekarza wnioskującego aplikacja sprawdza czy istnieje w bazie lekarz o podanym numerze. Gdy numer nie istnieje, ale ma prawidłowy format, użytkownik ma możliwość warunkowego zapisania wniosku.

W górnej części wniosku znajduje się pole Uzasadnienie decyzji OW. Jest w nim wyświetlany status wniosku i uzasadnienie wpisane przez OW, jednakże tylko dla statusów, w których OW faktycznie podjął decyzję: 'Przyjęty', 'Do uzupełnienia', Decyzja pozytywna' lub 'Decyzja negatywna'.  W ramach wniosku można dodać kilka definicji cykli. W ramach definicji cyklu określa się liczbę leków i terminy cykli. Przy wprowadzaniu długości cyklu jest sprawdzana jego poprawność. Gdy liczba cykli nie przekracza 3, to długość cyklu może wynosić maksymalnie 90 dni. Natomiast w przypadku większej liczby cykli, suma dni we wszystkich cyklach nie może przekroczyć 90 dni. Istnieje możliwość zdefiniowania do 14 cykli.

Można zapisać niekompletny wniosek, natomiast przed zmianą statusu wszystkie pola we wniosku są wymagane.

Przed zmianą statusu na 'Zatwierdzony' trzeba wypełnić całą część A wniosku, a w części B (konsultacja) należy wybrać konsultanta. Przed przejściem do statusu 'Potwierdzony' konieczne jest wypełnienie pola Uzasadnienie opinii oraz Opcja terapeutyczna przy niezastosowaniu wnioskowanej terapii.

Przycisk Zapisz wykonuje walidację i aktualizację wniosku w bazie.

Przycisk Anulowanie wniosku nadaje status 'Anulowany'.

Użycie przycisku Drukuj powoduje wydruk wniosku, na którym są widoczne dodatkowo pola z pieczątkami i miejscem na podpis(y) pod częścią A i B wniosku.

Przycisk Rezygnacja dostępny jest z poziomu podglądu wniosku/decyzji. Pozwala on na rezygnację z decyzji w sytuacji, gdy do wniosku została wydana decyzja pozytywna ale nie zostały wykorzystane jeszcze żadne świadczenia. Rezygnując z decyzji pozytywnej, konieczne jest podanie powodu rezygnacji - pojawia się pole tekstowe gdzie można wprowadzić powód. Po wykonaniu rezygnacji status wniosku zmienia się na ‘Rezygnacja’, a status akceptacyjny wniosku na ‘Decyzja negatywna’. Na wniosku, do którego zrobiono rezygnację nie można już nic modyfikować.

Przycisk Zamknij zamyka okno i następuje powrót do okna przeglądu wniosków.