Nawigacja:  Obsługa okien > Umowy na realizację świadczeń > Wnioski do umów ZPO >

Szczegóły wniosku o aneks do umowy ZPO

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Wniosek o aneks do umowy ZPO służy do przekazania informacji o zmianach w wykazie produktów i ponownego zdefiniowania zestawów asortymentu.

 

W górnej części wniosku znajduje się identyfikator zgłoszenia, jego status, kod umowy z numerem wersji, a także informacje o datach złożenia i przekazania zgłoszenia do OW.

Wniosek może dotyczyć jednego lub wielu miejsc udzielania świadczeń.

Wniosek nie musi zawierać wszystkich miejsc występujących w umowie – miejsca dla których świadczeniodawca nie wnioskuje o wprowadzenie zmian nie wystąpią we wniosku.

 

clip0849

 

Aby zacząć pracować na wniosku, operator musi skorzystać z przycisku Wskaż miejsce realizacji świadczeń, a następnie należy wskazać miejsce realizacji świadczeń wybierając dane z listy zakresu świadczeń.

Zakresy do wyboru:

- 12.2970.033.09 - zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne

- 12.2971.033.09 - zaopatrzenie w środki pomocnicze z wyłączeniem środków pomocniczych z zakresu protetyki słuchu i optyki okularowej

- 12.2972.033.09 - zaopatrzenie w zakresie optyki okularowej

- 12.2973.033.09 - zaopatrzenie w zakresie protetyki słuchu

 

Następnie należy wybrać miejsce udzielania świadczeń z zakresu umowy lub z zakresu spoza umowy.

 

clip0850

 

Pojawi się sekcja gdzie można podać nowy początek/koniec obowiązywania miejsca w umowie.

 

Dla wskazanego zakresu i miejsca należy wskazać okres obowiązywania miejsca. Dla miejsc już istniejących w umowie zostanie podpowiedziany obecnie zapisany okres występowania miejsca w  punkcie umowy. Ten okres może pozostać bez zmian lub może zostać zmieniony.

Użytkownik może również zmienić datę końca występowania miejsca w punkcie umowy.

Data końca nie może być większa niż 31 grudnia roku, którego dotyczy umowa. Wpisanie daty późniejszej niż obecnie obowiązujący koniec okresu obowiązywania punktu umowy lub nawet całej umowy będzie rozumiany jako zawnioskowanie o wydłużenie okresu umowy.

Data końca nie może być późniejsza niż data końca funkcjonowania miejsca wg informacji zapisanych w portalu.

Dla każdego miesiąca występowania danego miejsca w punkcie umowy należy wskazać właściwe wersje zestawów asortymentu. Dla miesięcy, w których to miejsce już występuje w umowie, zostaną podpowiedziane identyfikatory zestawów i numery wersji zestawów aktualnie występujące w umowie. Informacje o zestawach można pozostawić bez zmian lub zmienić stosownie do potrzeb.

Dla nowych miesięcy konieczne jest wskazanie zestawu.

 

 

clip0851

 

Wybranie miejsca niewystępującego jeszcze w umowie będzie oznaczało zawnioskowanie o dodanie nowego miejsca.

Wybranie zakresu niewystępującego w umowie oznacza zawnioskowanie o dodanie do umowy punktu umowy z nowym zakresem.  

 

Następnie za pomocą przycisku Wskaż wersję zestawu operator wypełnia dane: miesiąc od/do, identyfikator zestawu oraz numer wersji. Zestaw zatwierdza sie za pomocą przycisku Zapisz.

Gdy wybrany okres dla zestawu przekraczy aktualny okres w umowie dla miejsca należy zaznaczyć opcję Wydłuż okres w umowie. W przeciwnym wypadku okres zestawu zostanie skrócony w celu dopasowania do okresu w umowie.

 

clip0852

 

Po dodaniu zestawów za pomocą przycisku Zapisz użytkownik potwierdza zapisanie danych miejsca.

Przycisk Anuluj nie zapisuje danych wprowadzonych przez operatora.

 

clip0853

 

 

Operator może zlecić sprawdzenie zestawów, które zostały zmienione we wniosku. Służy do tego przycisk Zleć sprawdzenie zestawów zmienionych we wniosku.

 

clip0854

 

Zmiana statusu wniosku.

Wypełniony wniosek należy wysłać za pomocą przycisku Przekaż do OW.

 

clip0855

 

W trakcie przekazywania wniosku, następuje sprawdzenie i weryfikacja zestawów o czym informuje komunikat.

 

clip0856

 

Jeżeli weryfikacja zestawów przebiegnie z błędami, operator zostanie o tym poinformowany za pomocą opisu a także znacznika, ktory wskaże dla jakiego miejsca wystapiły błędy.

 

clip0857

 

Kliknięcie w Szczegóły wyświetla listę błędów walidacji.

 

clip0858

 

Jeżeli weryfikacja zestawów przebiegnie bez błędóww, operator zostanie o tym poinformowany za pomocą opisu.

 

clip0859

 

Zaakceptowanie wniosku nie oznacza automatycznego utworzenia aneksu ani nie oznacza, że operator OW NFZ musi niezwłocznie utworzyć aneks. Gdy operator utworzy aneks do umowy lub pracuje nad przygotowaniem umowy głównej to może zmiany w umowie wprowadzać ręcznie ale będzie też mógł wykorzystać istniejący, zaakceptowany wniosek.

Wniosek może być przygotowany i przekazany do OW dla umowy głównej, jeszcze przed jej podpisaniem lub po jej podpisaniu dla aktualnej wersji umowy – aktualnie podpisanego aneksu.