Nawigacja:  Obsługa okien > Umowy na realizację świadczeń > Moje umowy > Szczegóły dotyczące umowy >

Przegląd ugód/umów SN dotyczących rozliczenia nadwykonań

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

clip0300

 

Pola Okres rozliczeniowy i Status pozwalają na precyzowanie warunków wyszukiwania ugód, które zostaną wyszukane po kliknięciu przycisku Znajdź.

 

Przycisk Utwórz wniosek umożliwia złożenie nowego wniosku. Przycisk jest dostępny tylko wtedy gdy będą spełnione wszystkie poniższe warunki:

będzie istniał w konfiguracji okres rozliczeniowy, dla którego na ten dzień można składać wnioski o ugodę.

dla rodzaju wydatku tej umowy można składać wnioski o ugodę

dla tego typu umowy można składać wnioski o ugodę

istnieje okres rozliczeniowy tej umowy, dla którego nie ma wniosków o statusie innym niż Zatwierdzony bądź Anulowany.

 

Jeśli ugoda będzie miała status Podpisana, to w kolumnie Konto bankowe pod numerem konta będzie dostępny przycisk Zmień służący wnioskowaniu o zmianę numeru konta na ugodzie.

Po kliknięciu przycisku Szczegóły zostaną wyświetlone szczegóły dotyczące konkretnego wniosku/ugody, które zostały opisane w rozdziale Szczegóły wniosku/ugody.

 

Rejestracji nowego wniosku dokonuje się za pomocą przycisku Utwórz wniosek, który jest dostępny w przypadku gdy z konfiguracji będzie wynikała możliwość złożenia wniosku w danym dniu. Jeśli zatem data bieżąca nie mieści się w zdefiniowanej konfiguracji nie będzie możliwa operacja utworzenia nowego wniosku.

 

clip0301

 

Podczas dodawania wniosku jest wymagane podanie okresu rozliczeniowego, numeru konta rachunku bankowego oraz nazwy i adresu posiadacza rachunku. Użytkownik może pobierać dane o numerze konta i posiadaczu z umowy, skopiować dane posiadacza z danych podmiotu lub z danych świadczeniodawcy - służą do tego odpowiednie przyciski.

Kliknięcie Zapisz spowoduje utworzenie wniosku jeśli konfigurcja na to pozwoli. Kliknięcie Anuluj spowoduje anulowanie wprowadzania wniosku. Przycisk Przekaż do OW powoduje utworzenie wniosku oraz automatyczne przekazanie wniosku do OW NFZ. Zmiana statusu wniosku na Przekazany do OW jest możliwa też tylko wtedy gdy data bieżąca mieści się w zdefiniowanej konfiguracji.

Nie jest możliwe złożenie dwóch wniosków do tej samej umowy i okresu rozliczeniowego. W każdym momencie dla danej umowy i okresu rozliczeniowego może istnieć jeden wniosek o statusie innym niż zatwierdzony bądź anulowany przez świadczeniodawcę lub anulowany przez OW.

 

Wcześniej zapisany wniosek również można przekazać do OW NFZ za pomocą przycisku Przekaż do OW. Również w tym przypadku zmiana statusu wniosku na Przekazany do OW jest możliwa też tylko wtedy gdy data bieżąca mieści się w zdefiniowanej konfiguracji.

 

Wniosek o statusie Wprowadzony/Przekazany do OW można usunąć. Jeśli wniosek ma już status Rozpatrywany, to znaczy że wniosek został pobrany przez OW NFZ do rozpatrzenia i jego usunięcie (czyli zmiana statusu na Anulowany) jest niemożliwe.

 

Wniosek o statusie Wprowadzony/Przekazany do OW można edytować. Zapisanie zmian dla wniosku będzie możliwe tylko wtedy gdy na dzień zapisywania zmian konfigracja na to pozwoli. Podczas edycji także jest wymagane wypełnienie wszysktich pól: okresu rozliczeniowego, numeru konta oraz danych posiadacza.

 

Dla wniosku o statusie Przekazany do OW jest możliwość pobrania wniosku w postaci pliku PDF za pomocą przycisk Drukuj.