•Każde zgłoszenie zmian do umowy dotyczy tylko jednej umowy.
•Każda pozycja zgłoszenia dotyczy jednego punktu umowy.
•Dla każdej umowy może istnieć tylko jedno zgłoszenie o statusie „W trakcie rejestracji” (czyli zgłoszenie zmian do umowy w trakcie przygotowywania). Wyjątkiem są umowy PSZ (typ 03/8).
• Może istnieć jednocześnie wiele zgłoszeń przekazanych do OW.
•Zgłoszenie zmian do umowy może być edytowane, aż do chwili przekazania zgłoszenia do Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
•Po przekazaniu zgłoszenia do OW (zmianie statusu zgłoszenia na „Przekazane do OW”) może zostać utworzone kolejne zgłoszenie dla tej samej umowy.
•Ocena zgłoszonych zmian, prowadzona przez pracowników Funduszu jest widoczna dla zgłaszającego zmiany świadczeniodawcy.
•Ocena, zmiana decyzji o zaakceptowaniu lub odrzuceniu zgłoszonych zmian jest możliwa aż do zmiany statusu zgłoszenia na „Zakończone”.
•W chwili zmiany statusu zgłoszenia zmian do umowy na „Zakończone” wszystkie zaakceptowane zmiany są traktowane jako nowy stan danych o potencjale wykorzystywanym w poszczególnych punktach umowy.
•Jeżeli wystąpi potrzeba zmiany danych a zgłoszenie zostało już przesłane do Funduszu to taka zmiana jest możliwa tylko przez zgłoszenie kolejnego zgłoszenia.