1.Umowy zawierają listę rejonów operacyjnych (rejon operacyjny jest określony przez kod, nazwę). W każdym rejonie operacyjnym widnieje lista personelu dostępna w danym rejonie operacyjnym.
2.W trakcie zgłaszania zmian do umowy w danym rejonie operacyjnym operator portalu może (w kontekście rejonu operacyjnego):
a)usunąć personel z umowy,
b)dodać personel (określony dla danego świadczeniodawcy jako personel dostępny w zespołach RTM),
c)zmodyfikować dane okresy dostępności personelu.
3.Podczas edycji danych personelu, wykonywane są następujące walidacje:
a)okresy muszą się zawierać w dostępności określonej w Portalu Potencjału (wraz z harmonogramem w tym okresie),
b)okresy muszą zawierać się okresie ważności umowy.
4.Wykonywane operacje podczas przekazania "Zgłoszenia zmian do umowy":
a)wykonywana jest walidacja zgodnie z podpunktem 3a dla każdego personelu w "Zgłoszeniu zmian",
b)dla usuniętych pozycji personelu ustawiana jest pozytywna ocena,
c)dla personelu w którym skrócone okres dostępności (pozostawiając harmonogram bez zmian w stosunku do stanu z umowy) ustawiana jest pozytywna ocena,
d)pozycje rejonów operacyjnych które nie zawierają zmian a zostały dodane do "Zgłoszenia zmian do umowy" zostają usunięte.
5.Ewidencja personelu w rejonie operacyjnym jest prezentowana analogicznie z prezentacją personelu w punkcie umowy.
6.Zespoły RTM prezentowane są na poziomie umowy:
a)na liście prezentowanych zespołów RTM, prezentowany jest kod usługi, porządek, kod rejonu operacyjnego, link do listy zasobów oraz harmonogram dostępności tego punktu,
b)każdy zespół RTM zawiera listę zasobów,
c)dla każdego zespołu RTM określony jest harmonogram dostępności.