Zakładka Dostępny personel umożliwia podgląd personelu zatrudnionego w danej komórce oraz zatrudnienie personelu z poziomu komórki. Po prawej stronie każdej z osób personelu znajduje się przycisk Szczegóły umożliwiający wgląd w szczegółowe dane zatrudnionej osoby.
W celu wprowadzenia osoby personelu medycznego w komórce, należy skorzystać z przycisku Dodaj zatrudnienie personelu.
Wprowadzenie personelu rozpoczyna się od wybrania z listy ze słownika obecnie zatrudnionego personelu lub wprowadzenia ręcznie numeru PESEL.
•Jeżeli dana osoba znajduje się już na liście zatrudnionych u świadczeniodawcy, można wprowadzić informacje dotyczące zatrudnienia bez wprowadzania danych podstawowych
•Jeżeli numer PESEL nie znajduje się w bazie, zostanie wyświetlony komunikat: Nie znaleziono personelu o podanym PESELU. Proszę przejść do modułu personelu, dodać osobę, oraz zdefiniować dla niej grupy zawodowe oraz specjalności.
W wyświetlonym oknie należy wprowadzić szczegóły zatrudnienia. Wymagane pola:
- Data rozpoczęcia zatrudnienia
- Średni tygodniowy czas pracy
Zapisz - zapisuje wprowadzone dane
Anuluj - anuluje wprowadzone dane
W związku z potrzebą wskazania, który personel w umowach POZ zbiera deklaracje wybory, wprowadzono znacznik 'Czy personel zbiera deklaracje POZ', umożliwiający świadczeniodawcy oznaczenie personelu jako zbierający / nie zbierający deklaracji POZ.
Rejestrując zatrudnienie osoby w miejscu udzielania świadczeń nie wiadomo czy to miejsce zostanie wskazane w umowie POZ czy w innej umowie, a więc nie wiadomo, czy na pewno istnieje potrzeba takiego oznaczenia każdej z osób. Z tego powodu dopuszczalne jest pozostawienie opisu osoby zatrudnionej w danym miejscu z wartością Nie dotyczy.
Wartość Nie dotyczy została przyjęta jako wartość domyślna i dopóki świadczeniodawca celowo nie wprowadzi innej wartości – taki opis pozostanie.
Wymóg oznaczenia osób (lekarzy, pielęgniarek, położnych) jako zbierających lub niezbierających deklaracji wyboru w POZ dotyczy tych osób wskazanych do realizacji umowy POZ. Termin uzupełnienia tej informacji jest określony przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Taka informacja (jednoznaczne oznaczenie osoby jako zbierająca/niezbierająca deklaracji) będzie wymagane w czasie zgłoszenia osoby do realizacji umowy POZ. Dla osób wykazanych w umowach POZ, również na poziomie zatrudnienia osoby w miejscu będzie wymagane uzupełnienie tej informacji.
Znacznik przyjmuje następujące wartości:
•Nie dotyczy;
•Tak, przyjmuje deklaracje;
•Tak, ale nie przyjmuje nowych deklaracji;
•Nie.
Ustawienie znacznika jest możliwe dla personelu o grupie zawodowej: lekarz, pielęgniarka, położna. W przypadku innych grup zawodowych znacznik ten nie ma znaczenia i nie jest wyświetlany.
Oznaczenie dotyczące zbierania deklaracji obowiazuje we wskazanym okresie. Jeżeli nastąpi zmiana stanu faktycznego np. od pewnego dnia osoba rozpocznie zbieranie deklaracji to w okresie do dnia poprzedzającego powinna być zapisana jako niezbierająca deklaracji i należy zdefiniować nowy okres, w którym osoba zostanie odpowiednio oznaczona jako zbierająca deklarację.
Dla każdej osoby, grupy zawodowej i miejsca oznaczenie osoby jako zbierającej deklaracje może być zapisane w wielu okresach, te okresy muszą być rozłączne.
W przypadku, gdy personel jest oznaczony jako zbierający deklaracje POZ u więcej niż jednego świadczeniodawcy, w tym samym czasie to, na Portalu jest wyświetlone ostrzeżenie dla świadczeniodawców o zidentyfikowanym konflikcie.
▪W wybranym czasie, personel jest już oznaczony u innego świadczeniodawcy jako zbierający deklaracje POZ
W przypadku, gdy personel jest oznaczony jako zbierający deklaracje POZ a nie posiada odpowiednich kompetencji wymaganych dla danego zatrudnienia, na Portalu jest wyświetlone ostrzeżenie dla świadczeniodawców:
•Personel nie może zbierać deklaracji POZ, ponieważ nie spełnia wymagań - nie posiada wymaganych kompetencji
Harmonogram zatrudnienia pracownika w komórce musi zawierać się w ramach harmonogramu godzin pracy tej komórki organizacyjnej.
Pracownik w ramach jednego zatrudnienia w miejscu nie może posiadać wielu dostępności o takim samym kodzie grupy zawodowej i specjalności.
W celu dodania określonej dostępności należy zmodyfikować już istniejące pozycję.
W ramach jednego zatrudnienia godziny pracy zdefiniowane w dostępnościach mogą na siebie nachodzić.
Pozycje harmonogramu dostępności nachodzące na siebie w ramach różnych zatrudnień u tego samego świadczeniodawcy są traktowane jako błędne. Po dodaniu pozycji w harmonogramie która nachodzi na jakąś inną u innego świadczeniodawcy generowany jest konflikt pozycji harmonogramu. Operator czuwający nad poprawnością i spójnością danych po stronie OW NFZ jest o takiej sytuacji informowany.
W jednym okresie zatrudnienia personelu w komórce nie mogą być zdefiniowane takie same dostępności. W momencie chęci dodania/zmiany pozycji w harmonogramie dostępności personelu należy skrócić okres zatrudnienia i zdefiniować nowe z oczekiwanymi dostępnościami.
Podczas dodawania nowego, edycji istniejącego lub podziału okresu zatrudnienia w komórkach o następujących częściach VIII kodu res.: 3112, 3114, 3150, 3152, 3154 zastosowano blokadę nie pozwalającą na zapis okresu zatrudnienia w „dacie od” lub „dacie do” późniejszej niż 31.12.2009. Jeśli „data od” jest mniejsza niż 31.12.2009, a „data do” jest pusta, to aplikacja pozwoli na zapis takiego zatrudnienia ustawiając automatycznie „data do” na 31.12.2009 i wyświetlając komunikat informacyjny po zapisie.
W sekcji Raporty personelu użytkownik ma możliwość wydruku personelu zatrudnionego w komórce.
Przycisk Drukuj personel umożliwia wydruk personelu zatrudnionego w komórce wraz z aktualnym harmonogramem. Po jego kliknięciu należy podać datę - na wydruku będzie uwzględniony stan obowiązujący w podanym dniu.
Przycisk Drukuj szczegóły personelu umożliwia wydruk personelu zatrudnionego w komórce wraz z danymi szczegółowymi m.in.: grupą zawodową, specjalnością, numerem prawa wykonywania zawodu itp. Po jego kliknięciu należy podać datę - na wydruku będzie uwzględniony stan obowiązujący w podanym dniu.
Przycisk Odśwież zlecenia odświeża status zlecenia.
Wygenerowane raporty składają się z następujących tabel:
Zlecenie - unikalny numer, który zostaje nadany w momencie dodawania raportu
Raport - unikalny numer, który zostaje nadany w momencie dodawania raportu
Typ raportu - typ raportu jaki został wygenerowany: szczegóły personelu lub personel
Kod komórki- kod komórki dla jakiego został wygenerowany raport
Na dzień - data na jaki dzień został wygenerowany raport
Status - może mieć następujące statusy: Oczekujący, W trakcie, Zakończono z sukcesem, Zakończono z błędem
Guid - identyfikator wygenerowanego pliku
Data usunięcia raportu - data po której raport nie będzie już wyświetlał się na liście
Raport - Pobierz, pobiera plik raportu
Uwaga:
1.W zestawieniu będą wykazane wszystkie zawody/specjalności osób wybranych do zestawienia.
2.Jeżeli osoba będzie miała więcej niż jeden zawód/specjalność to w zestawieniu będzie więcej wierszy dla tej samej osoby - dla każdego zawodu/specjalności jeden wiersz.
3.Zawody/specjalności dla których jest wykazane zatrudnienie w komórce, której dotyczy raport będą oznaczone znakiem * (gwiazdka) obok kodu specjalności.
Przycisk Przenieś do komórki od dnia umożliwia przeniesienie do wskazanej komórki zatrudnienia wybranych (zaznaczonych) osób.
Użycie tej funkcji spowoduje zakończenie okresu zatrudnienia przenoszonej osoby w dotychczasowej komórce z dniem poprzedzającym podaną datę i dopisaniu informacji o zatrudnieniu osoby w nowo wskazanej komórce od podanej daty. Koniec okresu zatrudnienia osoby w nowo wskazanej komórce będzie taki sam jak koniec okresu zatrudnienia w dotychczasowej komórce.
Szczegółowe informacje o zatrudnieniu w komórce jak wymiar czasu pracy czy szczegółowe harmonogramy zostaną automatycznie skopiowane do wskazanej komórki. Harmonogram dostępności osoby w nowej komórce będzie taki sam, jak zdefiniowany w dotychczasowej komórce z następującymi zastrzeżeniami:
•Ponieważ harmonogram dostępności osoby w komórce nie może wykraczać poza harmonogram dostępności komórki to po przeniesieniu do nowej komórki harmonogram dostępności zostanie ograniczony (zmniejszony) w takim zakresie, aby zawierał się w harmonogramie pracy komórki.
•W szczególnym przypadku, jeżeli harmonogram dostępności komórki i harmonogram dostępności personelu będą w całości rozłączne (nie będą miały części wspólnej) to w nowej komórce może nie zostać zapisana informacja o pracy osoby w wybranych dniach, lub nawet w całych okresach czasu.
Przycisk Zakończ zatrudnienie w dniu umożliwia automatyczne zakończenie zatrudnienia wybranych osób w komórce w podanym dniu. Użycie tej funkcji pozwoli dla wskazanych osób (w szczególności wszystkich) zakończyć zatrudnienie w tej komórce (bez przenoszenia informacji o zatrudnieniu do innej komórki).