Nawigacja:  Obsługa okien > Moja struktura organizacyjna > Moje podstawowe dane >

Wnioski dotyczące kont bankowych

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Zmiana konta bankowego dla świadczeniodawców.

 

Świadczeniodawca może złożyć wniosek o nowe konto lub o aktualizację konta. Wniosek może zostać podpisany cyfrowo lub tradycyjnie w formie papierowej.

Zmianę konta bankowego dla umów można przeprowadzić za pomocą przycisku w postaci linku Zmiana kont bankowych dla umów.

 

clip0585

 

 

Kliknięcie w przycisk przekieruje operatora na stronę Wnioski o dodanie i zmianę numeru konta bankowego.

 

clip0586

 

 

W części Nowy wniosek możliwe jest zarejestrowanie nowego wniosku. W celu zarejestrowania wniosku należy z rozwijanego pola Kod umowy wybrać umowę. Po wybraniu umowy należy kliknąć przycisk Dodaj.

 

W dolnej części formatki prezentowana jest lista wniosków. Listę można filtrować według:

Data rejestracji od-do;

Rok;

Status (Wprowadzony lub Przekazany do OW, Wprowadzony, Przekazany do OW, Oczekujący na weryfikację, Anulowany, Zweryfikowany pozytywnie, Zweryfikowany negatywnie);

Rodzaj świadczenia;

Typ umowy;

Odpowiednie wartości wybiera się w polach dostępnych w części Wyszukaj wniosek.

Każdy wniosek na liście, w ostatniej kolumnie zawiera odnośnik Szczegóły, którego kliknięcie spowoduje otwarcie formatki konkretnego wniosku dla umowy, i zawierającej szczegóły zgłoszenia.

 

 

Przygotowanie nowego wniosku w sprawie rachunku bankowego - ścieżka cyfrowa

Aby przekazać wniosek za pomocą podpisu elektronicznego należy uzupełnić dane wniosku: numer konta oraz dane posiadacza rachunku. Po uzupełnieniu tych danych operator może pobrać pliki do podpisu.

 

clip0750

 

W części Dane wniosku znajduje się identyfikator zgłoszenia (numer), jego status, data utworzenia, kod umowy, której wniosek dotyczy, a także informacje o datach przekazania zgłoszenia do OW NFZ i sposobie dostarczenia podpisanego wniosku.

 

W części Wnoszę o wpisanie nr rachunku bankowego do przyszłej umowy za pomoca przycisku Edytuj aktywuje się sekcja, gdzie operator może wpisać numer konta bankowego.

 

 

clip0751

 

clip0752

 

 

W sekcji Dane posiadacza rachunku użytkownik za pomocą przycisków, ma możliwość wyboru właściwych danych posiadacza rachunku (nazwy kontrahenta w systemie FK i danych adresowych) odnoszących się do świadczeniodawcy lub przedsiębiorstwa.

 

 

clip0753

 

 

 

Podpisywanie pliku wniosku (PDF).

 

Podpisanie dokumentu elektronicznego nie jest obligatoryjne, użytkownik może przekazać dokument w wersji papierowej.

 

clip0754

 

Za pomocą przycisku Pobierz aktualny plik wniosku, zostanie pobrany plik PDF, który można podpisać. Plik podpisuje się poza systemem Kamsoft podpisem kwalifikowanym. Zamieszczony plik musi być otoczony.

Przycisk Pobierz plik wniosku bez podpisów pełni analogiczną funkcję jak Pobierz aktualny plik wniosku ale pobiera on wniosek bez podpisów złożonych przez użytkowników. W przypadku pobrania w formacie PDF będzie on zawierał podpis serwerowy.

 

Wniosek może podpisać więcej osób, podpisy nie muszą być tego samego rodzaju  (w jednym pliku mogą się znaleźć podpisy ePUAP i podpisy kwalifikowane – zawsze otoczone).

Plik, który jest podpisany poprzez Profil Zaufany, należy wgrać ręcznie na portal.

 

clip0755

 

Informacja o przesłanym pliku pojawi się w górnej części w sekcji Przesłany plik. Składa się ona z nazwy, czasu przesłania oraz danych osób/osoby, przez które będzie on podpisany.

W przypadku, gdyby zdarzyła się z jakiegoś powodu pomyłka (np. wniosek zostałby podpisany przez osobę do tego niepowołaną) należy skorzystać z przycisku Usuń przekazany plik.

Jeżeli w trakcie operacji podpisywania operator zmieni cokolwiek we wniosku, proces z podpisami należy powtórzyć.

 

Podpisany plik należy przekazać na Portal za pomocą przycisku Prześlij podpisany plik wniosku.

 

 

Przygotowanie nowego wniosku w sprawie rachunku bankowego - ścieżka tradycyjna, papierowa

Aby przekazać wniosek bez podpisu elektronicznego należy uzupełnić dane wniosku: numer konta oraz dane posiadacza rachunku. Po uzupełnieniu tych danych operator może przekazać wniosek do OW NFZ.

Podczas przekazywania wniosku, zostanie wyświetlony komunikat.

 

clip0756

 

 

 

Po przekazaniu wniosku, za pomocą przycisku Pobierz plik wniosku do wydruku, wyświetli się wydruk wniosku, który należy podpisać i dostarczyć do OW NFZ.

 

 

 

Zmiana konta bankowego dla aptek.

 

Apteka może złożyć wniosek tylko o aktualizację konta bankowego. Wniosek może zostać podpisany cyfrowo (podpisem kwalifikowanym, certyfikatem ePUAP, podpisem osobistym) poza Portalem Świadczeniodawcy lub tradycyjnie w formie papierowej.

 

Zmianę konta bankowego dla umów można przeprowadzić za pomocą przycisku w postaci linku Zmiana kont bankowych dla umów.

 

clip0766

 

Kliknięcie w przycisk przekieruje operatora na stronę Wniosek podmiotu prowadzącego aptekę w sprawie zmiany numeru konta bankowego.

 

clip0765

 

Funkcjonalność jest analogiczna jak dla umów świadczeniodawców, ale dodatkowo rozbudowana o wskazywanie ról dla podpisów.

Przesyłanie zostało opisane w roździale Przekazywanie eZestawienia do OW_2 gdzie opisano jak określić funkcje osób/osoby, które złożyły podpisy.