Nawigacja:  »Brak tematów powyżej tego poziomu«

Przekazywanie eZestawienia do OW

Return to chapter overview

Jeżeli wszystkie podpisy zostały już złożone, można przekazać eZestawienie do SI OW NFZ.

 

clip0527

 

 

Po kliknięciu w przycisk Przekaż eZestawienie do OW zostanie wyświetlona formatka, na której należy określić funkcje osób/osoby, które złożyły podpisy.

Każda pozycja składa się z:

Osoba - imię i nazwisko osoby, która złożyła podpis,

Data podpisania - data i godzina podpisania eZestawienia,

Funkcja osoby - funkcja jaką pełni wybrana osoba, pole obowiązkowe. Do wyboru z listy rozwijanej: Kierownik, Osoba reprezentująca aptekę, Kierownik i osoba reprezentująca aptekę. Jeśli nie zostanie wybrana żadna rola pojawi się komunikat: Należy wybrać funkcje dla wszystkich osób, które złożyły podpisy.

Upoważnienie - w przypadku gdy osoba posiada upoważnienie do złożenia podpisu, należy zaznaczyć checkbox.

 

clip0534

 

 

Uwaga: funkcja Kierownik lub Kierownik i osoba reprezentująca aptekę może wystąpić tylko raz. Przy próbie przekazania eZestawienia z wieloma rolami kierownika, pojawi się komunikat: Funkcja kierownika może wystąpić tylko raz.

 

clip0773

 

Następnie za  pomocą przycisku Przekaż do OW, eZestawienie zostanie przesłane i będzie oczekiwało na import.

 

Informacje odnośnie przesłanego pliku i jego statusu można zobaczyć w sekcji eZestawienia przekazane do OW.

 

clip0526

 

Każda pozycja składa się z:

Numer - numer korekty eZestawienia,

Nazwa pliku - nazwa pliku, który został ostatnio przesłany,

Czas wygenerowania - data i godzina wygenerowania eZestawienia,

Czas przekazania - data i godzina przekazania eZestawienia,

Termin płatności - termin płatności za fakturę,

Status importu - status w jakim na daną chwilę znajduje się eZestawienie (możliwe statusy opisane poniżej),

Status eZestawienia - status w jakim na daną chwilę znajduje się eZestawienie (możliwe statusy opisane poniżej),

Komentarz OW - komentarz, który jest widoczny jeśli taki zamieści operator po stronie OW,

Pobierz - pobiera plik przesłany do OW,

Błędy importu - otwiera formatkę, na której wyświetla się komunikat/komunikaty błędów,

Podpisy - otwiera formatkę, na której wyświetla się osoba/osoby, które złożyły podpisy na eZestawieniu.

 

Możliwe statusy importu i eZestawienia

Możliwe statusy importu:

Oczekuje,

Import przerwany - wystąpiły błędy -> w tym przypadku można ponowić próbę przekazania eZestawienia,

Zaimportowano pomyślne.

 

Po pomyśnym zainportowaniu eZestawienia, następuje jego weryfikacja w OW NFZ.

Możliwe statusy eZestawienia:

Oczekuje na przyjęcie,

Odrzucone -> w tym przypadku można ponowić próbę przekazania eZestawienia,

Zaksięgowane.

 

Status importu

Status eZestawienia

 

Oczekuje

Oczekuje na przyjęcie

 

Import przerwany – wystąpiły błędy

Oczekuje na przyjęcie

Koniec  negatywny

Zaimportowano pomyślnie

Odrzucone

Koniec negatywny

Zaimportowano pomyślnie

Zaksięgowane

Koniec pozytywny

Uproszczony schemat statusów.

 

Należy pamiętać, że status importu, to nie to samo co status eZestawienia.

Tak więc status importu „Zaimportowano pomyślnie” oznacza tylko, że eZestawienie zostało zapisane w systemie, a nie że jest ono poprawne i zostanie przekierowane do księgowania. Jest to więc zupełnie inny status niż status eZestawienia „Zatwierdzony”, który ustawia OW.

 

 

Komunikaty możliwych błędów podczas przekazywania eZestawienia:

- Brak aktualnego pliku, który można przesłać do OW,

- Aktualne eZestawienie jest puste i nie można go pobrać,

- Wystąpił błąd podczas pobrania eZestawienia do przekazania,

- Takie samo eZestawienie (pod względem treści i zawartych podpisów) już zostało przekazane,

- Wystąpił błąd podczas analizowania przekazywanego eZestawienia,

- Wystąpił błąd podczas pobierania informacji z certyfikatach dla podpisów z eZestawienia,

- Wystąpił błąd podczas pobierania informacji o podpisach z eZestawienia. .

W przypadku powyższych komunikatów należy skontaktować się z OW NFZ.

 

Jeżeli wystąpiły błędy podczas importu eZestawienia lub zostało ono odrzucone z powodu np. podpisania go przez niepowołaną osobę, wtedy przyciski umożliwiające obsługę eZestawień odblokowują się i można rozpocząć proces podpisywania oraz przekazania eZestawienia od początku.

 

W przypadku odrzucenia dokumentu z przyczyn formalnych przez pracownika OW NFZ w części eZestawienie przekazane do OW pojawi się powód odrzucenia dokumentu.

 

 

clip0536

 

 

Jeżeli eZestawienie zostało przekazane do SI OW NFZ, to przyciski do obsługi eZestawienia są nieaktywne.

Jeżeli eZestawienie zostało zaakceptowane i zaksięgowane, to aby złożyć korektę należy skorzystać z opcji Wnioski o otwarcie zamkniętego okresu rozliczeniowego.

 

Po przekazaniu eZestawienia do OW w sekcji eZestawienia przekazane do OW aktywuje się przycisk Podpisy. Po kliknięciu w przycisk Podpisy zostanie wyświetlona formatka, na której jest wyświetlony podgląd wszystkich osób, które złożyły podpisy.

 

clip0539

 

Każda pozycja składa się z:

Osoba - imię i nazwisko osoby, która złożyła podpis,

Funkcja osoby - funkcja jaką pełni wybrana osoba. Możliwe funkcje do wyświetlenia: Kierownik, Osoba reprezentująca aptekę, Kierownik i osoba reprezentująca aptekę,  

Upoważnienie - informacja czy dana osoba posiada upoważnienie. Możliwe opcje do wyświetlenia: Tak/Nie,  

Data podpisania - data i godzina podpisania eZestawienia,

Rodzaj podpisu - informacja, jaki zrodzaj podpisu został złożony przez daną osobę. Możliwe opcje do wyświetlenia: Podpis kwalifikowany, Podpis ePUAP.

 

clip0538

 

Po przekazaniu eZestawienia do OW w sekcji eZestawienia przekazane do OW, przy statusie importu Import przerwany - wystąpiły błędy, aktywuje się przycisk Błędy importu (w pozostałych statusach przycisk jest wyszarzony).

 

 

clip0540

 

 

Po kliknięciu w przycisk Błędy importu zostanie wyświetlona formatka, na której jest wyświetlony komunikat/komunikaty błędu.

 

 

clip0541

 

 

Komunikaty możliwych błędów importu:

błąd techniczny:

- Wystąpił błąd techniczny podczas importu. Skontaktuj się z OW NFZ,

pozostałe błędy:

- Dokument rozliczeniowy oznaczony numerem: ... został już zaewidencjonowany,

- Nie można wykonać korekty - brak danych podstawowych,

- Błąd odczytu danych. Numer korekty ...,

- Nie można wprowadzić korekty. Nie została zaksięgowana poprzednia korekta,

- Wartość dopłaty z dokumentu: ... nie jest zgodna z wartością szablonu ...,

- Liczba pozycji z dokumentu: ... nie jest zgodna z liczbą szablonu ...,

- Liczba recept z dokumentu: ... nie jest zgodna z liczbą recept z szablonu ...,

- Kwota refundacji z dokumentu: ... nie jest zgodna z wartością szablonu ...,

- Wartość dokumentu: ... nie jest zgodna z wartością szablonu ...,

- Wartość dopłaty z dokumentu: ... nie jest zgodna z wartością z szablonu ...,

- Liczba pozycji z dokumentu: ... nie jest zgodna z liczbą pozycji z szablonu ...,

- Liczba recept z dokumentu: ... nie jest zgodna z liczbą recept z szablonu ...,

- Kwota refundacji z dokumentu: ... nie jest zgodna z kwotą refundacji z szablonu ...,

- Wartość dokumentu: ... nie jest zgodna z wartością szablonu ...,

- Rachunek elektroniczny nie może zostać zaimportowany, ponieważ szablon rachunku z dokumentu został już wcześniej rozliczony,

- W części B sprawozdania znajdują się wpisy dotyczące Polski lub nie został poprawnie przypisany kod płatnika, niepoprawny stan danych CBS.

 

Uwaga:

W przypadku gdy eZestawienie nie będzie mogło zostać zatwierdzone przez OW, pojawi się ostrzeżenie:

eZestawienie nie będzie mogło zostać zatwierdzone, ponieważ przynajmniej jeden skan dokumentu uprawniającego nie został przekazany lub nie został pozytywnie zweryfikowany.

 

Ostrzeżenie to nie powoduje blokady generowania oraz wysyłania eZestawienia, jest tylko ostrzeżeniem, że eZestawienie nie będzie mogło zostać zatwierdzone