Funkcja
pozwala na obsługę wniosków o przerwy w udzielaniu świadczeń.
W części Nowy wniosek możliwe jest zarejestrowanie nowego wniosku. W celu zarejestrowania wniosku należy z rozwijanego pola wybrać obszar.
Użytkowink ma możliwość wyboru obszaru pomiędzy:
- Cała działalność;
- Miejsce;
- Zakres świadczeń w danym miejscu;
- Świadczenie kolejkowe w danym miejscu.
Po wybraniu obszaru należy kliknąć przycisk Dodaj.
W dolnej części formatki prezentowana jest lista wniosków. Listę można filtrować według obszaru, rodzaju wniosku oraz jego statusu. Odpowiednie wartości wybiera się w polach dostępnych w części Filtruj wnioski.
Każdy wniosek na liście, w ostatniej kolumnie zawiera odnośnik Szczegóły wniosku, którego kliknięcie spowoduje otwarcie formatki konkretnego wniosku dla obszaru, a zawierającej szczegóły zgłoszenia.
Przygotowanie nowego wniosku > Dodanie przerwy dla obszaru: Cała działalność
Dla każdej działalności może istnieć tylko jeden aktywny wniosek (jako wniosek aktywny jest rozumiany wniosek w statusie innym niż Anulowany, Przyjęty, Odrzucony) dotyczący tego samego przedziału czasu (wnioski dotyczące różnych – rozłącznych okresów nawet dla tej samej działalności mogą być składane i obsługiwane niezależnie).
W górnej części wniosku znajduje się identyfikator zgłoszenia, jego status, data utworzenia, a także informacje o datach przekazania zgłoszenia do OW NFZ.
Aby zacząć pracować na wniosku, operator musi skorzystać z przycisku Edytuj, gdzie należy wypełnić dane wymagane do dodania przerwy dla całej działalności.
Dane do wypełnienia:
•Data rozpoczęcia przerwy;
•Data zakończenia przerwy;
•Rodzaj przerwy: Planowana/Doraźna;
•Powód: Przerwa z uwagi na wystąpienie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego; Decyzja administracyjna podjęta przez organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
Decyzja administracyjna podjęta przez inny organ, niż organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej; Zmiana organizacji udzielania świadczeń w związku z udzielaniem świadczeń związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19; Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna przyczyna wskazana w opisie przerwy;
•Powód zgłoszenia - opis: opis jest wymagany, jeżeli został zaznaczony jeden z trzech powodów: Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna
przyczyna wskazana w opisie przerwy;
•Świadczeniodawca zastępujący (Zastępstwo nie jest możliwe): należy wskazać zastępstwo, jeżeli we wnioskowanym okresie przerwy świadczeniodawca posiada co najmniej jeden
punkt umowy, który dotyczy:
- punktów umów w typie umowy - 0113 - Świadczenia lekarza POZ, Pielęgniarki POZ, Położnej i Higienistki szkolnej,
- punktów umów, w których występuje rozliczany ryczałtem zakres świadczeń z w zakresach: 03.4900.008.03, 03.4900.009.03, 03.3300.008.03, 03.3300.009.03, 04.4900.008.03, 04.9901.400.03, 04.9902.400.03, 04.9903.400.03, 18.9900.400.03;
- punktów umów PSZ w których w okresie przerwy występuje zakres świadczeń finansowany w ramach ryczałtu PSZ.
Operator może dołączyć do wniosku jeden plik PDF i może mieć maksymalnie 10MB. Dołączenie pliku PDF jest opcjonalne.
Do załącznika można dodać dodatkowy opis (do 200 znaków).
Przygotowanie nowego wniosku > Dodanie przerwy dla obszaru: Miejsce
Dla każdego miejsca może istnieć tylko jeden aktywny wniosek (jako wniosek aktywny będzie rozumiany wniosek w statusie innym niż Anulowany, Przyjęty, Odrzucony) dotyczący tego samego przedziału czasu (wnioski dotyczące różnych – rozłącznych okresów nawet dla tego samego miejsca mogą być składane i obsługiwane
niezależnie).
Mogą oczywiście istnieć niezależnie wnioski dotyczące różnych miejsc świadczeniodawcy.
Aby zacząć pracować na wniosku, operator musi skorzystać z przycisku Edytuj, gdzie należy wypełnić dane wymagane do dodania przerwy dla całej działalności.
Dane do wypełnienia:
•Miejsce (należy wpisać początek nazwy miejsca, żeby je wyszukać);
•Data rozpoczęcia przerwy;
•Data zakończenia przerwy;
•Rodzaj przerwy: Planowana/Doraźna;
•Powód: Przerwa z uwagi na wystąpienie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego; Decyzja administracyjna podjęta przez organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
Decyzja administracyjna podjęta przez inny organ, niż organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej; Zmiana organizacji udzielania świadczeń w związku z udzielaniem świadczeń związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19; Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna przyczyna wskazana w opisie przerwy;
•Powód zgłoszenia - opis: opis jest wymagany, jeżeli został zaznaczony jeden z trzech powodów: Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna
przyczyna wskazana w opisie przerwy;
•Świadczeniodawca zastępujący (Zastępstwo nie jest możliwe): należy wskazać zastępstwo, jeżeli we wnioskowanym okresie przerwy świadczeniodawca posiada co najmniej jeden
punkt umowy, który dotyczy:
- punktów umów w typie umowy - 0113 - Świadczenia lekarza POZ, Pielęgniarki POZ, Położnej i Higienistki szkolnej,
- punktów umów, w których występuje rozliczany ryczałtem zakres świadczeń z w zakresach: 03.4900.008.03, 03.4900.009.03, 03.3300.008.03, 03.3300.009.03, 04.4900.008.03, 04.9901.400.03, 04.9902.400.03, 04.9903.400.03, 18.9900.400.03;
- punktów umów PSZ w których w okresie przerwy występuje zakres świadczeń finansowany w ramach ryczałtu PSZ.
Operator może dołączyć do wniosku jeden plik PDF i może mieć maksymalnie 10MB. Dołączenie pliku PDF jest opcjonalne.
Do załącznika można dodać dodatkowy opis (do 200 znaków).
Przygotowanie nowego wniosku > Dodanie przerwy dla obszaru: Zakres świadczeń w danym miejscu
Dla każdego zakresu świadczeń realizowanego w danym miejscu może istnieć tylko jeden aktywny wniosek dotyczący tego samego przedziału czasu (tak samo jak w przypadku działalności i miejsc).
W górnej części wniosku znajduje się identyfikator zgłoszenia, jego status, data utworzenia, a także informacje o datach przekazania zgłoszenia do OW NFZ.
Aby zacząć pracować na wniosku, operator musi skorzystać z przycisku Edytuj, gdzie należy wypełnić dane wymagane do dodania przerwy dla całej działalności.
Dane do wypełnienia:
•Miejsce (należy wpisać początek nazwy miejsca, żeby je wyszukać);
•Umowa;
•Zakres - wyróżnik;
•Data rozpoczęcia przerwy;
•Data zakończenia przerwy;
•Rodzaj przerwy: Planowana/Doraźna;
•Powód: Przerwa z uwagi na wystąpienie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego; Decyzja administracyjna podjęta przez organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
Decyzja administracyjna podjęta przez inny organ, niż organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej; Zmiana organizacji udzielania świadczeń w związku z udzielaniem świadczeń związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19; Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna przyczyna wskazana w opisie przerwy;
•Powód zgłoszenia - opis: opis jest wymagany, jeżeli został zaznaczony jeden z trzech powodów: Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna przyczyna wskazana w opisie przerwy;
•Świadczeniodawca zastępujący (Zastępstwo nie jest możliwe): należy wskazać zastępstwo, jeżeli we wnioskowanym okresie przerwy świadczeniodawca posiada co najmniej jeden punkt umowy, który dotyczy:
- punktów umów w typie umowy - 0113 - Świadczenia lekarza POZ, Pielęgniarki POZ, Położnej i Higienistki szkolnej,
- punktów umów, w których występuje rozliczany ryczałtem zakres świadczeń z w zakresach: 03.4900.008.03, 03.4900.009.03, 03.3300.008.03, 03.3300.009.03, 04.4900.008.03, 04.9901.400.03, 04.9902.400.03, 04.9903.400.03, 18.9900.400.03;
- punktów umów PSZ w których w okresie przerwy występuje zakres świadczeń finansowany w ramach ryczałtu PSZ.
Przygotowanie nowego wniosku > Świadczenie kolejkowe w danym miejscu.
W przypadku potrzeby zgłoszenia przerwy dla więcej niż jednego świadczenia w danym miejscu wymagane jest wprowadzenie kolejnego wniosku.
W przypadku potrzeby wyłączenia wszystkich świadczeń w danym miejscu wystarczy zarejestrować przerwę w działaniu tego miejsca. Tak zarejestrowany wniosek po zatwierdzeniu w OW NFZ jest traktowany w procesie oceny sprawozdawczości do kolejek jako zgłoszenie przerw w realizacji wszystkich świadczeń w tym miejscu.
Aby zacząć pracować na wniosku, operator musi skorzystać z przycisku Edytuj, gdzie należy wypełnić dane wymagane do dodania przerwy dla całej działalności.
Dane do wypełnienia:
•Miejsce (należy wpisać początek nazwy miejsca, żeby je wyszukać);
•Świadczenie kolejkowe;
•Data rozpoczęcia przerwy;
•Data zakończenia przerwy;
•Rodzaj przerwy: Planowana/Doraźna;
•Powód: Przerwa z uwagi na wystąpienie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego; Decyzja administracyjna podjęta przez organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
Decyzja administracyjna podjęta przez inny organ, niż organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej; Zmiana organizacji udzielania świadczeń w związku z udzielaniem świadczeń związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19; Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna przyczyna wskazana w opisie przerwy;
•Powód zgłoszenia - opis: opis jest wymagany, jeżeli został zaznaczony jeden z trzech powodów: Przyczyna o charakterze technicznym; Przyczyna o charakterze kadrowym; Inna przyczyna wskazana w opisie przerwy;
Operator może dołączyć do wniosku jeden plik PDF i może mieć maksymalnie 10MB. Dołączenie pliku PDF jest opcjonalne.
Do załącznika można dodać dodatkowy opis (do 200 znaków).
Zmiana statusu wniosku.
Wypełniony wniosek należy wysłać za pomocą przycisku Przekaż do OW.
Po zmianie statusu wniosku na Przekazany do OW, użytkownik będzie miał możliwość pobrania dokumentu PDF do wydrukowania.
Dopóki wniosek nie zostanie pobrany przez pracownika OW do rozpatrzenia (dopóki nie nastąpi zmiana statusu na W trakcie oceny) użytkownik będzie miał możliwość cofnięcia wniosku w celu jego edycji i ponownego przekazania do OW NFZ lub anulowania.
Wniosek można anulować za pomocą przycisku Anuluj wniosek.
Szczegóły wniosku o korektę przerwy
Operator może zgłosić korektę wcześniej zgłoszonych informacji o przerwach jeżeli wystąpi taka potrzeba.
Operator musi wtedy utworzyć wniosek korekty danych dotyczących przerwy i w tym wniosku wskazać identyfikator przerwy, której dane chce poprawić.
Po wskazaniu identyfikatora system wyświetli podstawowe dane przerwy (czego dotyczy, data początku i data końca).
Aby zacząć pracować na wniosku, operator musi skorzystać z przycisku Edytuj, gdzie należy wypełnić dane wymagane do zgłoszenia wnosku o korektę przerwy.
Operator dla wnioseku dotyczącego poprawy może wpisać nowe informacje:
- Data początku przerwy;
- Data zakończenia przerwy;
- Rodzaj przerwy;
- Powód;
- Wskazać świadczeniodawcę zastępującego, jeżeli dla wniosku jest konieczność wskazania zastępstwa lub zaznaczyć, że wskazanie zastępstwa nie jest możliwe.
Po uzupełnieniu tych danych wniosek może zostać przekazany do OW.
Szczegóły wniosku o usunięcie przerwy
Operator może zgłosić wniosek o usunięcie informacji o przerwie jeżeli wystąpi taka potrzeba.
Operator musi wtedy utworzyć wniosek o usunięciu przerwy i w tym wniosku wskazać identyfikator przerwy, której dane chce usunąć.
Dla takiego wniosku nie ma potrzeby podawania dalszych informacji, wniosek może być przekazany od razu do OW NFZ.
Szczegóły przerwy
Jeżeli przerwa została utworzona przez OW NFZ, przed powstaniem wniosków, to można sprawdzić jej szczegóły.