Funkcja pozwala na przygotowanie i przekazanie do OW wniosków o zawarcie umowy o dofinansowanie ze środków dotacji celewej aktywowania internetowego konta pacjenta.
Wniosek można składać tylko w przypadku gdy świadczeniodawca nie złożył jeszcze wniosku w roku 2022 bądź poprzedni jego wniosek składany w 2022 roku został odrzucony.

W części Nowy wniosek możliwe jest zarejestrowanie nowego wniosku. W celu zarejestrowania wniosku należy z rozwijanego pola wybrać umowę. Po wybraniu umowy należy kliknąć przycisk Dodaj.
W dolnej części formatki prezentowana jest lista wniosków. Listę można filtrować według kodu umowy oraz statusu. Odpowiednie wartości wybiera się w polach dostępnych w części Wyszukaj wniosek.
Każdy wniosek na liście, w ostatniej kolumnie zawiera odnośnik Szczegóły, którego kliknięcie spowoduje otwarcie formatki konkretnego wniosku dla umowy, a zawierającej szczegóły zgłoszenia.
Przygotowanie nowego wniosku

W górnej części formatki znajdują się informacje takie jak:
- Numer wniosku - unikalny numer wniosku,
- Utworzenie - czas utworzenia wniosku,
- Status wniosku - status w jakim obecnie znajduje się wniosek; możliwe statusy: Wprowadzony/
- Ostatnie przekazanie do OW - data ostatniego przekazania wniosku do OW.
Dane identyfikacyjne świadczeniodawcy takie jak nazwa, NIP, REGON oraz adres siedziby są podpowiadane automatycznie przez portal.
Za pomocą przycisku Edytuj operator przechodzi w tryb edycji wniosku.

Pola:
- Deklarowana liczba aktywowanych internetowych kont pacjenta zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 zarządzenia,
- Deklarowana liczba aktywowanych internetowych kont pacjenta zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2 zarządzenia
są wymagane.
Numer rachunku bankowego jest wymagany i nie jest przy zapisie weryfikowana jego poprawność.
Dane posiadacza rachunku bankowego jest wymagane.
Przycisk Zapisz - zapisuje wprowadzone dane przez operatora, przycisk Anuluj nie zapisuje danych wprowadzonych przez operatora.
Zmiana statusu wniosku.
Wypełniony wniosek należy wysłać za pomocą przycisku Przekaż do OW.

W przypadku odrzucenia wniosku przez operatora OW NFZ widoczna jest treść uzasadnienia odrzucenia.
Nie można takiego wniosku edytować, należy przygotować i przekazać do OW kolejny wniosek.

Nie ma możliwości drukowania wniosku z systemu oraz dołączania do wniosku załącznika zawierającego np. treść wniosku sporządzonego poza systemem.