Nawigacja:  Obsługa okien > Apteki > Umowa na realizację recept >

Statusy wniosku

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Stan wniosku określany jest przez jego status, który zmienia się wraz z postępem procesu.

 

1.Przygotowanie - ten status wniosek otrzymuje zaraz po jego wprowadzeniu i oznacza, że wniosek został utworzony w Portalu Świadczeniodawcy i może 7 dni kalendarzowych oczekiwać na przekazanie do OW NFZ. Wniosek o statusie Przygotowanie może zmienić status na Przekazany do OW NFZ. Ze statusu Przekazany do OW NFZ może zmienić status na Przygotowanie (poprzez ponowną edycję wniosku) do momentu zmiany statusu wniosku przez OW NFZ na status W trakcie sprawdzania.

2.Anulowany - ten status wniosku oznacza, że zrezygnowano z przekazania wniosku do OW NFZ, np.. z powodu pomyłki operatora lub wniosek został anulowany przez operatora w OW NFZ z uwagi na nieusunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym terminie.

3.Przekazany do OW NFZ - ten status wniosek otrzymuje po przekazaniu wniosku w formie elektronicznej do oceny przez OW NFZ.

4.Wprowadzony - ten status wniosku oznacza, że wpłynął wniosek w formie papierowej i fakt ten został ręcznie odnotowany w rejestrze wniosków Systemu Informatycznego OW NFZ.

5.W trakcie sprawdzania - ten status wniosku oznacza, że wniosek podlega ocenie przez OW NFZ pod kątem poprawności, kompletności i zasadności. W przypadku wniosku wprowadzanego przez pracownika OW NFZ (gdy wniosek przekazany do OW tylko w wersji papierowej) wniosek o statusie Do uzupełnienia, gdy zostaną usunięte braki formalne wniosku, może przejść do statusu W trakcie sprawdzenia. Zmiany statusu dokonuje pracownik OW NFZ

6.Do uzupełnienia - ten status wniosku oznacza, że wniosek nie był poprawny lub kompletny i wnioskujący został wezwany do uzupełnienia wniosku w wyznaczonym terminie.

7.Kompletny - ten status wniosku oznacza, że wniosek został już sprawdzony i jest poprawny i kompletny.

8.Zakończony - ten status wniosku oznacza, że złożenie wniosku zakończyło się podpisaniem umowy.