Nowy wniosek ma status Wprowadzony. Informacja ta widoczna jest w górnym lewym rogu. W każdej chwili można zapisać swoją roboczą wersję wniosku poprzez kliknięcie przycisku Zapisz.
Część A
Wypełnia się automatycznie.
Część B
Należy uzupełnić o dane dotyczące świadczeniodawcy, czyli:
•numer umowy i zakres świadczeń (związany z poradnią/oddziałem) – przycisk
•numer prawa wykonywania zawodu lekarza wnioskującego
Część C
Należy wprowadzić dane pacjenta:
Jeżeli zostanie podany PESEL pacjenta, wówczas system automatycznie uzupełni dane dotyczące płci oraz daty urodzenia pacjenta. W pozostałych przypadkach, np. gdy podawany jest PESEL opiekuna – konieczne jest ręczne uzupełnienie tych danych.
Część D
Część ta dotyczy świadczenia, którego dotyczy wniosek o zgodę. Wymagane jest podanie:
•1 rozpoznania zasadniczego i 1 rozpoznania współistniejącego
•4 procedur medycznych
•kodu grupy JGP i/lub kodu świadczenia
Kod grupy JGP jest sprawdzany na zgodność z algorytmem wyznaczania grup JGP w oparciu o dane podane na wniosku takie jak: płeć, wiek, okres trwania świadczenia, rozpoznania i procedury. W przypadku niezgodności system o tym poinformuje, jednak nie zablokuje dalszego postępowania.
Alternatywnie – w przypadkach, gdy rodzaj świadczeń nie obejmuje rozliczeń przy wykorzystaniu JGP (np. świadczenia z katalogu 1b) konieczne jest podanie kodu świadczenia jednostkowego.
Część E
W pierwszej kolejności należy potwierdzić, że świadczenie wszystkie warunki niezbędne do rozliczenia dodatkowej grupy JGP, tj.
•w czasie hospitalizacji zdiagnozowano dodatkowy, odrębny problem zdrowotny, inny niż związany z przyczyną przyjęcia do szpitala,
•inny problem zdrowotny, o którym mowa wyżej, nie znajduje się na liście powikłań i chorób współistniejących sekcji stanowiącej przyczynę przyjęcia do szpitala,
•jest stanem nagłego zagrożenia zdrowotnego,
•nie może być rozwiązany jednoczasowym zabiegiem,
•nie stanowi elementu postępowania wieloetapowego,
•odrębny problem zdrowotny kwalifikuje się do grupy w innej sekcji oraz w innym zakresie
Zaznaczenie odpowiedzi innej niż „Spełnia jednocześnie wszystkie warunki” zablokuje możliwość zatwierdzenia wniosku i jego wydruku.
W kolejnej części (część E.2., E.3. i E.4.) należy uzupełnić dane świadczenia dodatkowego – dokładnie w ten sam sposób, jak ma to miejsce dla świadczenia podstawowego (patrz część D).
Część F
- nie dotyczy tej kategorii wniosku
Część G
Należy uzasadnić wniosek poprzez wskazanie jednej z predefiniowanych odpowiedzi lub – wybierając Inne – wprowadzić swoje uzasadnienie.
Część H
Należy wprowadzić wnioskowaną wartość decyzji.
Część I i J
Należy wprowadzić właściwe daty w odniesieniu do świadczenia (propozycję terminu ważności decyzji) oraz datę wystawienia wniosku.
Następnie należy kliknąć przycisk Zatwierdź znajdujący się na samej górze wniosku, po czym wydrukować wniosek (przycisk Drukuj), uzupełnić o wymagane podpisy i przekazać do OW NFZ.
Ważne! Wniosek musi mieć status Zatwierdzony, aby możliwe było jego wydrukowanie. Wydrukowane wnioski o statusie Wprowadzony nie będą rozpatrywane w OW NFZ.