Nawigacja:  Produkty handlowe >

Import listy produktów

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Kliknięcie przycisku Import listy produktów pozwala na wczytanie poprawionych danych (wprowadzanie większej liczby zmian np. w związku ze zmianą kodów części produktów w rozporządzeniu MZ) w portalu za pomocą innej aplikacji (np. MS Excel).

 

clip0209

Import listy produktów

 

Aby zaimportować plik należy:

Zapisać dane do pliku (listy produktów określonej przez operatora, spełniającej warunki filtrowania wskazane przez operatora)

Wykonać edycję danych w dowolnej aplikacji np. MS Excel (zachowując wymagany format pliku – listę kolumn, kolejność kolumn, typ danych w poszczególnych kolumnach, wypełnienie wszystkich wymaganych informacji)

Zapisany plik należy wskazać wybierając go poprzez Wybierz plik a następnie wczytać za pomocą Wyślij plik.

 

clip0210

Import produktów handlowych

 

Po zaczytaniu pliku zostanie wyświetlona informacja o liczbie wczytanych lub pominiętych z jakiegoś powodu pozycji.

 

clip0212

 

 

W czasie eksportu danych do pliku system zapisze je w pliku, w takim formacie jaki będzie wymagany do poprawnego wczytania danych. W pliku będzie dodany nagłówek – informacja o przeznaczeniu poszczególnych kolumn.

 

W czasie importu system uzna, że nagłówek jest opcjonalny – jeżeli wystąpi to zostanie pominięty (zostaną wczytane dane z kolejnych wierszy), ewentualny brak nagłówka nie będzie błędem. Zalecane jest zachowanie nagłówka np. w pliku utworzonym przez system, pozwoli to na uniknięcie potencjalnego problemu w sytuacji, gdy nagłówek będzie wymagany. Nagłówek będzie wymagany, jeżeli w importowanym pliku zostaną zapisane wartości atrybutu "Kod produktu wg świadczeniodawcy" (jeżeli przynajmniej w jednym wierszu ta wartość będzie określona to nagłówek będzie wymagany).

 

clip0211

Przykładowy plik

 

 

Zasady stosowane w czasie importu danych z pliku:

Dopuszczalnym formatem jest plik CSV.

Plik może zawierać dowolną liczbę kolumn, importowana będzie tylko zawartość pierwszych 8 kolumn, ewentualne kolejne kolumny będą ignorowane.

Pierwsze 7 kolumn zawiera opis produktów zgodnie z informacją wyświetlaną w portalu.

Ósma kolumna jest kolumną opcjonalną i może zawierać kod-prod-swd. Może być niewypełniona ale jeżeli będzie wypełniona to będzie importowana. Kolumna może zawierać tekst (bez znaków specjalnych) o maksymalnej długości do 20 znaków.

Dla wyeliminowania ryzyka, że pomyłkowo zostaną wczytane niepoprawne wartości (przypadkowo występujące w ósmej kolumnie) – jeżeli jest wypełniona 8 kolumna (przynajmniej jeden wiersz) to nagłówek musi być i w nagłówku ósmej kolumny musi być tekst zapisany w nagłówku pliku, do którego dane zostały zapisane z portalu.

Jeżeli ósma kolumna pozostanie niewypełniona to system dopisze do wykazu zaimportowaną pozycję, nada jej nowy techniczny identyfikator i jako kod-prod-swd będzie stosował domyślną wartość, czyli identyfikator techniczny, nadany przez system zamieniony na tekst.

Dopuszczalny separator kolumn to średnik (;).

Funkcja importu pomija produkty, które już występują w słowniku produktów handlowych  danego świadczeniodawcy. Warunkiem, po którym rozpoznawane jest czy dany produkt znajduje się już w słowniku to zgodność wszystkich pól: kodu przedmiotu/środka, nazwy produktu, producenta, modelu, informacji czy przedmiot realizowany jest na zamówienie indywidualne oraz ceny.

Podczas importu będą usuwane znaki nieakceptowalne dla XML.